Innovatiebudget voor De Wending.

Voor onze school vroegen we budget aan om ons plein interactiever te maken zodat we nog meer naar buiten kunnen om te leren.

Een deel van onze aanvraag werd toekend.

We kregen een budget van 4000 euro van het bestuur en onze Av legde nog 1500 euro bij. Vanuit het schoolbudget was nog eens maximaal 3000 euro beschikbaar.

En toen was het de beurt aan groep 7&8.

Ze kregen de opdracht om binnen het budget verschillende mogelijkheden uit te zoeken die aan de aanvraag voldeden. 

-interactief

-geschikt voor groep 1 tot en met 8

-passend op jet schoolplein

-binnen het budget

Er werd gezocht en gepuzzeld en informatie aangevraagd. Er werd nagedacht hoe alle kinderen bij de keuze betrokken konden worden en tenslotte  gekeken waar de toestellen geplaatst konden worden en wat de uiteindelijke kosten inclusief btw, plaatsen en bezorgen zouden zijn.

Ook kregen ze de opdracht een verslag te maken van het hele proces. Hieronder het verslag van de kinderen. De toestellen zijn uitgezocht en gekocht en nu is het wachten tot ze worden geplaatst en in  gebruik kunnen worden genomen!  

Verslag van groep 7&8: 

Op school krijgen we een interactief speeltoestel. We hebben de opdracht gekregen om eerst te brainstormen (muurkrant gemaakt met ideeën) en daarna hebben we een PowerPoint gemaakt.

Hoe willen we het? waar willen we het? En wat moet het speeltoestel zijn? We hebben gemaild en gebeld naar het bedrijf Nijha en Yalp. Toen we dat hadden gedaan gingen we de PowerPoint presenteren. De kinderen konden een top 3 kiezen.

Nummer

1: Audinetic, natuur.

2: jump Stone.

3: urban spin.

Toen hebben we de audionetic en de jumpstone met btw uitgerekend en we kunnen de audionetic en de jumpstone allebei kopen.

 Groetjes team interactief speeltoestel.


Reacties van de andere kinderen en een uitleg over de jumpstone: 

JumpStone

Tops:

• Leuk dat je er verschillende muziekjes op af spelen.

• Leuk dat je er energie van krijgt

Tips:

• Een grotere steen zou leuker zijn omdat je dan met meer kinderen tegelijk kan springen.

Oplossing: voor komende jaren sparen voor extra jumpstones.

Het zou leuk zijn als je er ook nog andere spelletjes op kan doen. Oplossing: spelletjes laten verzinnen bij de jumpstone.

Jumpstone: Door te springen wek je stroom op en begint de jumpstone een van de vele liedjes te spelen. Je moet blijven springen om de muziek aan te houden. Het springen kost veel energie en daarom staan anderen in de rij om het van je over te nemen. Het is voor alle leeftijden.

Aves stichting voor primair onderwijs - Innovatiebudget voor De Wending. -